Halkla İlişkiler ve Tanıtım

(Program Çıktıları)

Bilgi

PÇ1. Halkla ilişkiler ve tanıtım alanına temel oluşturan kavram ve kuramlar hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ2. Halkla ilişkilerin araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerindeki yöntem ve işleyişleri bilir.
PÇ3. Halkla ilişkilerin stratejik yönetimin bir fonksiyonu olduğunu bilir.
PÇ4. Halkla ilişkiler tarihi içerisinde değişen paradigmaları gerekçeleriyle bilir.
PÇ5. Halkla ilişkiler uygulama alanlarının ilişki kurma ve geliştirmedeki işlev ve niteliklerini bilir.
PÇ6. Kurum içi halkla ilişkiler faaliyetlerinin etkinlik ve verimliliğe katkı sağladığı alanları bilir.
PÇ7. Kurum ve kuruluşların geleneksel medya ve yeni medya ile ilişkilerinde uygulanacak ilke ve kurallarla birlikte medya planlamasını bilir.
PÇ8. Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkiler ve tanıtımın üstlendiği rolü ve önemi bilir.
PÇ9. Kurumsal kimlik, kurumsal davranış, kurumsal dizayn, kurumsal iletişim ile kurumsal imaj etkileşimini bilir.
PÇ10. Etkinlik yönetimi kapsamında sponsorluk faaliyetlerinin, sosyal sorumluluk kampanyalarının planlama ve icra adımlarını bilir.
PÇ11. Kurum ve kuruluşların algı, itibar yönetimi ile çevrede elde edinebileceği imaj ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir.
PÇ12. Reklam, tanıtım yöntem ve tekniklerini bilir.
PÇ13. Kriz öncesinde, anında ve sonrasında kurum ve kuruluşların takip etmesi gereken hareket tarzlarına dair bilgi sahibidir.
PÇ14. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kalite yönetim süreçlerini ve etik ilkeleri bilir.
PÇ15. Türkiye’nin tarihini, sosyo kültürel yapısını, fikri temellerini bilir.

Beceri

PÇ16. Kurum ve kuruluşların çevreyle sağlam bağlar kurmak gayesiyle yapılan kurum içi ve kurum dışı çalışmalar için gerekli insan, zaman, mekân kaynaklarını planlama, örgütleme, koordine etme ve kontrol etme becerisine sahiptir.
PÇ17. Halkla İlişkiler ve tanıtım alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplama ve paylaşma becerisine sahiptir.
PÇ18. İletişim kurma, devam ettirme ve yönlendirme becerisine sahiptir.
PÇ19. Etkili sunumlar tasarlama ve bunların uygulanmasında kullanılacak programları, dijital araçları kullanma becerisine sahiptir.
PÇ20. Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerekli olan raporlamaları yapma becerisine sahiptir.
PÇ21. En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.

Yetkinlik

PÇ22. Halkla İlişkiler ve tanıtım alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri alanıyla ilişkilendirmede ve uygulamalarında kullanır.
PÇ23. Politik, ekonomik, sosyal ve kültürel çevrelerdeki gelişmeleri ve eğilimleri gözlemleyerek halkla ilişkiler stratejileri geliştirme, kampanya tasarlama ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ24.İkna edici mesaj üretme ve uygun iletişim ortam ve araçları seçme, konusunda yetkinliğine sahiptir.
PÇ25. Stratejik ve analitik düşünme, girişimci yaklaşımlar geliştirme ve kolektif çalışma yetkinliğine sahiptir.
PÇ26. İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.